
Lengte: 3×10 min
Klasse: Rotax Senior
De vierde race van het NXTgp kampioenschap vond plaats in Strijen. Op vrijdag begon de training in het extreem warme weer. Op deze trainingsdag hebben we goede stappen gemaakt met de setup.
In de kwalificatie heb ik alles gegeven, maar het was uiteindelijk maar genoeg voor een 11e plek. Het veld zat ontzettend dicht bij elkaar. Zo had een tiende sneller me al naar P5 gebracht.
Race 1 kon niet slechter beginnen. Nog voordat we de baan op reden kreeg een kart voor mij zijn motor niet gestart, waardoor ik niet weg kon rijden en helemaal achteraan moest starten. Deze race zat vol chaos. Zo was er zelfs een kart geflipt, waar ik achter reed. Mijn tempo in deze race was goed, zo was ik ook terug gereden naar P10.
Race 2 begon moeilijk. Ik startte aan de buitenkant en kwam telkens vast te zitten achter mensen die aan het vechten waren. Ik was hierdoor ook helemaal terug gezakt naar achter. De tweede helft van de race ging wel beter. Hier kon ik weer een paar mensen inhalen en reed ik terug naar p12.
Race 3 was een race die ik graag wil vergeten. 5 minuten voor de race begon het te regenen, maar door de minimale ruimte in de paddock hadden wij de regenbanden niet bij de hand. En moesten die nog gehaald worden. Hierdoor hadden we geen tijd om de setup aan te passen en reed ik dus met een setup die heel goed is in droge omstandigheden in de regen. De hele race door had ik geen grip en het werd de race door steeds erger. Door meerdere uitvallers ben ik uiteindelijk nog 13e geëindigd.
